Exteriörbild från Östergötlands museums uthyrningslägenhet i Onkel Adamsgården på Hunnebergsgatan i Linköping.

Adress: Hunnebergsgatan 30 A, Linköping

Boyta: 83 kvm + 12 kvm kontor/ateljé

Antal rum: 4 rum och kök

Hyra: 14 000 kr/månad

Tillträde: snarast

Hyresperiod: tills vidare

Interiörbild från Östergötlands museums uthyrningslägenhet i Onkel Adamsgården på Hunnebergsgatan i Linköping.

Välkommen till en unik lägenhet i en genuin kulturmiljö. Denna välbevarade stadsgård med trähus från 1700- och 1800-talet och tillhörande restaurerad trädgård består av en privat bostadslägenhet och en museilägenhet.

Hyreslägenheten ligger på bottenvåningen och är fördelad på 4 rum och kök. Till lägenheten hör en köksträdgård som hyresgästen ansvarar för. Museilägenheten ligger på ovanvåningen och visas publikt några gånger per år.

Gården ägs och förvaltas av Östergötlands museum. Läs mer om gården, dess byggnader och historia här.

Lägenheten renoverades 2017 med respekt till de historiska kvalitéerna och erbjuder en äkta lantlig känsla mitt i centrala Linköping. Boendet passar bäst för den som värdesätter äldre miljöer med gediget hantverk och vill njuta av att vara omsluten av växlighet, men ändå ha nära till allt som stadens kärna har att erbjuda. Du som boende får tillgång till en grön avskärmad oas med vilsam harmoni i lugn och stilla miljö. I området finns både parker och en lekplats.

Lägenheten hyrs ut omöblerad och tills vidare. I hyran, som ligger på 14 000 kronor/månad, ingår vatten och värme samt ett kontor/ateljé med egen köksdel. Fiberanslutning finns. Hyresvärden önskar att hyresgästen ej röker eller har husdjur.

En intervjuprocess tillämpas och kreditupplysning görs.

OBS! Möjligheten att lämna intresseanmälan har nu stängt. Vi kommer att återkoppla till alla er som visat intresse.

Vid frågor; kontakta Jan Björklund, fastighetsansvarig på Östergötlands museum, på jan.bjorklund@ostergotlandsmuseum.se eller 011-470 78 38.

Publicerad: 230906 (Uppdaterad 230918)