lör
18 maj

Program:

• Kl. 11.45–12.10 Östsvensk folkmusik med Folklekarne.
  • Kl. 12.15 Visning av husen med Östergötlands museums byggnadsantikvarie Klara Johansson.
  • Kl. 13.00–13.15 Östsvensk folkmusik med Folkekarne.
  • Kl. 13.20 Visning på tema Skogen och människorna med naturvårdare Clas Lundström.
  • Kl. 14.15 Visning av husen med Östergötlands museums byggnadsantikvarie Klara Johansson.
  • Kl. 15–15.15 Östsvensk folkmusik med Folklekarne.
  • Kl. 15.20 Visning på tema Skogen och människorna med naturvårdare Clas Lundström.

Hela dagen:

• Östergötlands museums museipedagog Ragnvi Andersson finns på plats och berättar om museets förvaltning av Öna.
  • Slöjdhandledaren och snickaren Daniel Byström håller i slöjdaktiviteter för barn.
  • Fika med kokkaffe och hembakta östgötska kakor.
  • Svenska djurlantraser att klappa och beundra.
  • Tipspromenad för stora som små.
Rum med olika möbler

Tips! Visning 19 maj kl. 14.00

"Folk och fä på Öna under 300 år". Välkommen till en visning av Öna under ledning av Östergötlands museums arkeolog Ann-Charlott Feldt.

Samling på parkeringen söndagen den 19 maj kl. 14.00.

Kostnad: 110 kr för vuxen, 90 kr för student eller pensionär. Gratis till och med 18 år. Betalas endast med Swish på plats.